Sticktant på vift

Stickning, växtlighet och glutenfrihet!

Söndagstankar

Kategori: Jennys intressanta liv

Jag tänkte att en söndag förmiddag är det inte många som är på affären. Då kan jag passa på att cykla dit. Uppenbarligen tänkte halva västra Uppsala så. Att jag har fina orangea cykelväskor gjorde det hela något bättre.
 
Just cykelväskor är en sån där sak jag undrar varför inte alla studenter har. Majoriteten av studenterna i Uppsala verkar cykla mer eller mindre ofta. Men alla som har provat vet att det är mer eller mindre jättejobbigt att storhandla på cykel. Det är här cykelväskorna kommer in i bilden. Plötsligt går det hur lätt som helst. Världens grej egentligen. 
 
Förutom cykel och cykelväskor kan det mest praktiska jag har i min ytterst priviligerade tillvaro vara passerkortet till universitetet. Egentligen är det inte så speciellt. Alla får ett sådant. Men jag har ju insett att det är hur bra som helst. En kan använda datorsalar och komma in i lokalerna. Hur bra som helst! 
 
Om knappt en vecka far vi till Berlin och tar semester. Det blir fint.
 
Hejhopp
Kommentera inlägget här: